گوشه ای از تناقض های روحانی روزی به دنبال انحلال ارتش، روز دیگر مدافع آن!

القا شبهه «فساد در نهادهای نظامی» که سالها از سوی ضدانقلاب بیان شده بود، دیروز در مراسم روز ارتش از زبان رئیس دولت دوازدهم تکرار شد.
به گزارش رجانیوز روز گذشته رئیس دولت باز هم تاکتیک تکراری «مواضع حاشیه‌سازش» را پیاده کرد. در حالی که روحانی برادرش و برادر معاون اولش متهم فساد مالی هستند، در مراسم روز ارتش با طعنه به سپاه، مدافع ارتش شد و با کنایه‌ای به سپاه گفت: «اگر در رژیم گذشته در کنار فساد‌های اقتصادی گاهی نام صاحب‌منصبان ارتش آن روزگار نام برده می‌شد امروز در هیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد این به معنای پاکی و دست‌پاکی ارتش و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است». سخنانی که با توجه به سابقه روحانی در حمله به سپاه از آن طعنه به این نهاد نظامی برداشت می شود.

 فارغ از محتوای گزاره های مطرح شده از جانب روحانی، آن چه که مهم است، اتخاذ مواضع متناقض در برهه های تاریخی برای جذب منافع سیاسی است. روحانی شخصیتی است که زمانی انحلال ارتش را مطالبه می کرد و اگر شهید چمران نبود حرفش را به کرسی نشانده، اما حالا این روزها مدافع ارتش شده است؟!

ماجرا از این قرار است که حسن روحانی در یکی از جلسات مجلس شورای اسلامی خواستار انحلال نیروهای ویژه نوهد ارتش می‌شود. پس از این سخنان وزیر دفاع وقت یعنی دکتر مصطفی چمران در سخنان خود استدلال‌های متفاوتی را در پاسخ به درخواست این انحلال بیان می‌کند. در ادامه ماجرای مجادله دکتر چمران و حجت‌الاسلام حسن روحانی که در جلسه مورخ ۲۳ تیر ۱۳۵۹ مجلس شورای اسلامی دوره اول صورت گرفت را عینا به نقل از شماره ۱۰۹۸۷ روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران روایت می‌کنیم:
    حجت‌الاسلام حسن روحانی: ... در اینجا خوشبختانه آقای چمران مسئول وزارت دفاع هم تشریف دارند، مساله را مطرح می‌کنم. راجع به نیروهای مخصوص ارتش (نوهد) بارها به مسئولان پیشنهاد شده که این نیرو را منحل اعلام کنند و اینها خطرناک هستند و متاسفانه توجه نشد و در این کودتا هم نقش عظیمی را آنها داشتند. البته در میان آنها هم افراد صالحی وجود دارند که آنها باید بمانند. دیروز آقای اصفهانی... 

    رئیس (یدا... سحابی): وقت جنابعالی تمام شد.

    حجت‌الاسلام حسن روحانی: اجازه بدهید یک لحظه، آقای اصفهانی اشاره کردند به مساله همافرها و درجه‌دارها. این را من باید تذکر بدهم که در ارتش زبان خاصی وجود دارد. اگر کسی می‌خواهد راجع به ارتش بحث کند، نگوید همافرها و درجه‌دارها. ما در ارتش پنج قشر داریم؛ کارمند و غیرنظامی، همافر، درجه‌دار، سرباز و افسر و بین تمام این گروه‌ها افراد انقلابی وجود دارند و در میان این پنج گروه هم ممکن است افراد ضدانقلاب کم و بیش باشند، بنابراین نام قشر خاص و گروه خاص صلاح نیست که در اینجا مطرح بشود، تمام نظامیانی (زنگ رئیس) که متعهد و مسئول بوده‌اند، ما به آنها احترام می‌گذاریم. 

    رئیس (یدا... سحابی): آقای دکتر چمران بفرمایید.  
    دکتر مصطفی چمران: ... دوست عزیز ما آقای دکتر روحانی مساله‌ای را مطرح کردند که تیپ «نوهد» را منحل کنید. یکی از مشکلات بزرگ همین‌جاست که تیپی را که بهترین رزمندگان ما هستند، منحل کنیم. آنها را بیرون بریزیم، آن‌وقت این تعدادی را که بیرون ریختیم، اینها چه خواهند کرد؟ کجا خواهند رفت؟ آیا به دشمن می‌پیوندند؟ نمی‌پیوندند؟ با آنها باید چگونه معامله کرد؟ آیا صحیح است که بهترین رزمندگان را دور بریزیم؟ برای اینکه احتمالا یک‌دهم آنها به دشمن بپیوندند. یا بهتر است آنها را تحت کنترل خود داشته باشیم.
    
    حجت‌الاسلام حسن روحانی: انحلال به‌معنای اخراج نیست، می‌شود آنها را به واحدهای دیگر منتقل کرد.
    دکتر مصطفی چمران: به‌هر حال من تعجب می‌کنم که جناب آقای دکتر روحانی خودشان دست‌اندرکار ارتش هستند و در سازمان سیاسی و ایدئولوژیک ما بزرگ‌ترین نقش را پیاده می‌کنند و به این مشکلات آگاهی کامل دارند.
     ... مساله مهمی که از نظر نظامی باید به‌عرض دوستان برسانم، این است که دشمن همیشه و همه جا قادر است کودتایی به راه بیندازد. خریدن پنج افسر یا 20 افسر برای دشمن با قدرت پول کار ساده‌ای ‌است. شما اگر ارتش صدر اسلام را هم در نظر بگیرید، دوست عزیز من جزء عده انگشت‌شماری افراد دیگر بودند، آن‌چنانکه باید و شاید رسالت مقدس نبی‌اکرم را درک نکرده بودند (کیاوش - مومنین همان‌ها بودند). آنها هم تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد، بنابراین مساله مهم استراتژیک که برای ما مطرح است اینکه زمینه برای کودتا وجود نداشته باشد و مساله‌ای را که از نظر نظامی در حال حاضر می‌خواهم عرض کنم این است که زمینه برای کودتا نیست. به‌فرض اینکه 20 نفر از تیپ نوهد بخواهند کودتا کنند ۱۲۰ نفر در مقابل آنها می‌ایستند. اگر فرماندهی بخواهد هواپیما را همان‌طور که امام امت فرمودند به هوا ببرد، پس از مدتی بنزینش تمام می‌شود و باید بنشیند. هنگامی که زمینه برای کودتا نیست، درجه‌داران و افسران و... با ۲۰ نفر افسر همکاری نکنند کودتایی درنمی‌گیرد.  
    مساله مهم زمینه‌ای است که در آن زمینه ما داریم زندگی می‌کنیم؛ مساله‌ای که می‌خواهم به‌شما بگویم در تمام دنیا حتی در خود آمریکا حتی در روسیه شوروی، آمریکا و در آنجا جاسوس دارد. در خود پنتاگون روسیه شوروی هم جاسوس دارد. امری است واضح که عده‌ای از افراد کشور را دشمن می‌تواند بخرد. اینکه امر کلی است، ولی مساله زمینه است. در حال حاضر در ارتش ما زمینه برای کودتا وجود ندارد. این ارتشیان ما اطاعت نخواهند کرد و زیر بار نخواهند رفت. نه‌فقط ملت ما علیه آنها خواهد جنگید، بلکه ارتشیان هم خواهند جنگید. مساله‌ای را که می‌خواهم به‌عرض شما برسانم، این است که این ارتش با تمام هجوم و حمله‌ای که به آن می‌شود، ارتشی نبود که با ملت ما بجنگد. پیروزی انقلاب ما در سایه این حقیقت بود که ارتش به ملت ما پیوست و نجنگید. یک ارتش 500 هزار نفری اگر می‌خواست با ملت بجنگد، میلیون‌ها کشته می‌دادند نه 60 هزار نفر، نه 70 هزار نفر. ارتش به ملت پیوست و طاغوت احساس کرد که این وفادار به منفعت طاغوت نیست، پس گریخت. بنابراین ارتشی است که اکثریت مطلق، به‌نفع ملت و به‌نفع انقلاب ما است. از این رو عده‌ای که می‌خواهند کودتا به راه بیندازند، اعداد معدودی هستند و این عملی است که در همه جای دنیا و برای همیشه برای دشمنان وجود دارد، ولی مساله‌ای را که می‌خواهم اینجا مطرح کنم این است که با یک بازی سیاسی و با یک مساله و با یک کودتای ساختگی که نظیرش را در چند روز پیش دیدیم، سبب نشوند که رابطه ملت با ارتش قطع شود. سبب نشوند که آن پرستیژ و شخصیتی را که قلمداد می‌کرد، از بین برود. این وحدت و یکپارچگی بین ارتش و مردم بزرگ‌ترین تجربه است.
    مساله خوزستان را شما بهتر از من آگاه هستید، بنابراین شما مقابل قدرت‌های نظامی بزرگ و سازماندهی دشمن مقاومت بکنید. احتیاج به ارتش هست و به‌همین علت است که دشمن سعی می‌کند ارتش را با قدرت بکوبد، از نظر مردم بیندازد، پرستیژ ارتش را از بین ببرد و ما نباید تسلیم این امر بشویم. از این کودتاها و نظیر این توطئه‌ها چه‌بسا که زیاد اتفاق بیفتد، ولی همین‌طور که گفتم، زمینه‌ای برای کودتا در داخل ارتش و در خارج از ارتش وجود ندارد. در این ارتش است که من با کمال جرات و جسارت در پشت آنها نماز خوانده‌ام و نماز می‌خوانم. بد نیست از یکی از افسران پاک در اینجا اسم ببرم به‌نام سرگرد صیاد شیرازی که هم‌اکنون به‌فرماندهی عملیات غرب منصوب شده است و یک سرگرد است و رئیس‌جمهور هم دستور فرمودند که به او دو درجه بدهند که سرهنگ بشود. این افسری است که در روزگار گذشته در سردشت همراه من بود و [شاید] در پاکی و تقوا و ایمان و شجاعت و هرچه بخواهید از این کسانی که در اینجا نشسته‌اند تبحر زیادتری داشته باشد. چنین کسانی به‌فرماندهی قابل‌قبول همگان در این کشور است. چنین افسران پاکی که مورد قبول همگان هستند، به مسئولیت گماشته شدند. حتی دیروز دوستی از ما به باقری حمله کرد. تیمسار باقری کسی بود که قبل از هر کس (جناب آقای خلخالی هم اطلاع دارند) دوماه قبل این توطئه را به رئیس‌جمهور خبر داد. او اگر می‌خواست بگریزد، می‌توانست بگریزد. او اگر می‌خواست با آنها همکاری کند، خیلی امکانات داشت. ولی کسی بود که به‌طور مرتب اخبار توطئه‌گران را به رئیس‌جمهور می‌داد و دولت و رئیس‌جمهور از کانال‌های مختلف، افکار مختلفی دریافت می‌کردند که یکی از طرف او بود، بنابراین به صرف شعارهای تند و احساسات کور افرادی را کوبیده‌اند، درحالی که گفتم چنین فرماندهان فکوری، همچون سرهنگ فکوری که فرمانده نیروی هوایی شما است، کسی است که بیشتر مومنین پشت او نماز می‌خوانند

 

منبع : رجانیوز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397
امام سجاد(ع) تشکل شیعه را انسجام بخشید/ اعجاز حضرت زین العابدین امام سجاد(ع)

امام سجاد(ع)، همان گونه که در برابر خداوند زین العابدین بود، در برابر مردم سیدالکرام بوده است. امام علی ابن الحسین(ع) در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی بیشترین تأکید را بر اصول اخلاقی داشت.
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: امام سجاد (ع) خود در حوزه عمل فردی و شخصی سرمشق اخلاق و گذشت و رفتارهای هنجاری و  پسندیده بود. مجموعه‌ای از گزارش‌ها و روایات به خوبی نشان می‌دهد که آن حضرت همان‌گونه که در برابر خداوند زین‌العابدین و سیدالساجدین بوده در برابر مردم سیدالکرام بوده است. همان اندازه که در برابر خداوند کرنش داشت، در برابر مردم هم به تواضع و فروتنی رفتار می‌کرد. در بررسی اندیشه‌های امام مشاهده می‌شود که امام در حوزه رفتارهای فردی بیش‌ترین تأکید را بر اصول اخلاقی می‌گذارد و در حوزه مسائل اجتماعی هر چند که می‌کوشد تا اصول اخلاقی را بر حقوقی چیره سازد ولی برای ایجاد جامعه سالم بر حقوق نیز تأکید دارد. به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) مروری کوتاه بر سیره آن حضرت در عصر پر از خفقان اموی خواهیم داشت.
حجت الاسلام علوی تهرانی در مورد شرایط دوران امام سجاد(ع) گفت: حضرت امام زین‌العابدین در سخت‌ترین شرایط و در سنّ ۲۴ سالگی به امامت رسیدند. بعد از جریان کربلا، امام وارد جامعه‌ای شدند که درباره آن فرمودند: «ما در تمام مکه و مدینه، ۲۰ خانواده طرفدار خود نداریم» این جمله نشان از عدم شناخت مردم نسبت به امام است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، حاکمیت نیز گستاخ شده بود. تقریبا اکثر مردم، لطف و محبت رسول خدا به سیدالشهداء را دیده بودند. شهادت مظلومانه امام حسین بدست آنان، نهایت گستاخی است. امام زین‌العابدین طبیعتا سابقه سیدالشهداء نزد پیامبر را ندارند [چون در عصر رسول خدا به دنیا نیامده بودند] لذا شهادت ایشان بسیار راحت‌تر می‌توانست اتفاق بیافتد.
وی افزود: اما می‌بینیم که امام در طول ۳۴ سال امامت خود زمینه را فراهم کردند تا طرفداران تشیع، از تعداد ۲۰ خانواده به دانشگاهی ۴۰۰۰ نفری در زمان امامان بعد از خود، افزایش پیدا کند. علت این تغییر، رفتار حکیمانه امام زین‌العابدین بوده است.
بررسی سیره امام سجاد (ع) در ۳ بخشعلوی تهرانی گفت: اول اینکه مقطع زندگی ایشان، زمانه منع تدوین حدیث بود. یعنی کسی اجازه نداشت تا حدیثی بنوسید. لذا شیعیان زمینه‌ای برای برقراری ارتباط با امام خود نداشتند، چون امام نمی‌توانستند روایتی را مطرح کنند. به همین جهت، حضرت  معارف را با زبان دعا مطرح نمودند.
وی افزود: امام دعا را تعلیم فرمودند و نزدیکان هم آن را نوشتند. بنابراین بیان معارف و تعلیمات شیعه تعطیل نشد. فقط روش بیان آن متفاوت شد، آن هم به روش دعا. اگر مردم از نگارش حدیث منع داشتند و نتوانستند روایات را در اختیار بگیرند، اما با این حرکت، توانستند دعا را زیر لب ترنّم کنند. بواسطه ترنّم دعا، هم معارف شیعه ترویج شد و هم پایه‌های وحدت در جامعه شیعه شکل گرفت.
وی ادامه داد: دوم اینکه با وجود منع حدیث، حضرت روایات متعددی را بیان کردند که در آنها، مردم به صورتهای مختلف به خواندن قرآن تشویق و ترغیب شده بودند. از جمله احادیثی در باب: فضیلت ختم قرآن در مکه، فضیلت ختم قرآن در طول ماه و ... چون حکومت با خواندن قرآن مشکلی نداشت، لذا با نشر چنین احادیثی نتوانست مخالفت کند. امام نیز مسائل اجتماعی و سیاسی را مطرح نمی‌کردند تا حکومت دلیلی برای تقابل با ایشان نداشته باشد.
علوی تهرانی گفت: وقتی مردم به سراغ خواندن قرآن می‌روند، سؤالاتی از قرآن برای آنها مطرح می‌شود که طبیعتا در پی پاسخش هستند. امام در طول ۳۴ سال امامت خود، از فرصت مناسک حج در مکه استفاده کرده و در میان عموم حاضر می‌شدند. مردم سؤال می‌پرسیدند و امام در پاسخ به سؤالات، معارف دین را تبیین می‌کردند. به این ترتیب جامعه شیعه، حول محور قرآن بر مبنای فرمایش امام، منسجم و یکپارچه می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: سومین کار امام که موجب انسجام تشکّل شیعه شد، اقامه عزای حضرت سیدالشهداء بود. در طول دوران امامت، امام اقدام به نمادسازی می‌کنند. وقتی گوسفندی ذبح می‌شود، امام ذکر مصیبت می‌کنند. وقتی طفل شیرخواره‌ای را می‌بینند، یاد حضرت علی‌اصغر می‌کنند. وقتی غذا و آب می‌آورند، عطش و گرسنگی پدر بزرگوارشان در کربلا را متذکر می‌شوند. اقامه عزای حضرت سیدالشهداء باعث حفظ دین در جامعه است. امام زین‌العابدین با این ۳ شیوه، تشکّل شیعه را انسجام بخشیدند تا زمینه برای امام باقر و امام صادق (ع) فراهم گردد.
یکی از مشکلات زمان امام سجاد (ع)، جهل مردم بود
آیت الله محمدعلی جاودان نیز در مورد اقدامات امام سجاد(ع) گفت: هر امام نسبت به زمان خود وظیفه‌ای دارد و طبیب زمان خود است و باید متناسب با بیماری زمان خود، راه حلی متناسب ارائه کند. یکی از مشکلات زمان امام سجاد (ع)، جهل مردم بود. مردم نسبت به دینشان جاهل بودند؛ زیرا حکام قبلی سعی کردند تا تمام مواریث پیامبر (ص) را از بین ببرند و در طول این سال‌ها فقط زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع) استثناء بود. برای حل این مشکل، امام سجاد غلامان زیادی را خریدند و تربیت کردند و آزاد کردند. نام پدربزرگ‌های برخی اصحاب امام باقر و امام صادق (ع) مثل زراره و محمد بن مسلم، نام‌هایی غیر عربی است و ما احتمال می‌دهیم که این شاگردان از نسل همان غلامان آزاد شده هستند. امام سجاد یک جریان آب پاک و زلال را در کنار نهر بزرگی از آب آلوده که مردم زیادی در آن غوطه‌ور بودند، جاری نمودند. اگر کسی از بالای بلندی نگاه کند، آن جریان پاک را می‌بیند.
وی افزود: پیامبر (ص) برای اینکه قرآن بماند، طرح داشتند و یکی از این طرح‌ها ترغیب مردم به سوادآموزی بوده‌است که بتوانند قرآن را بخوانند و بنویسند و در خانۀ خود داشته باشند. در مورد طرحی که پیامبر داشتند، اطلاعاتمان اندک است.
وی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در طول دورانی که حکومت نمی‌کردند هیچ سخنی از غدیر نگفتند. چرا؟ چون اگر چیزی می‌فرمودند، در مقابل فرمایش ایشان احادیث زیادی جعل می‌شد و این واقعۀ مهم تحریف می‌شد.

معجزۀ امام سجاد(ع)

این استاد اخلاق گفت: در حالی که جامعه پر شده از حرف‌های دروغ و راست و کمتر کسی از حقایق دین آگاه است، امام سجاد (ع) در هر سال سی و اندی برده می‌خریدند و عید فطر آزاد می‌کردند. در طول ۳۵ سال امامتشان می‌شود حدود ۱۰۰۰ برده. این‌ها در طول یک سال دین صحیح را در خانۀ امام می‌آموختند و بعد امام به آن‌ها سرمایه می‌داد تا بعد از آزادی بتوانند زندگی تشکیل دهند و این‌ها در عالم اسلام پخش می‌شدند. هیج امامی به اندازۀ ایشان شاگرد تربیت نکرده‌است. اگر می‌گویند امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشتند، این عدد با احتساب کسانی چون منصور دوانیقی و ابوحنیفه و مالک بن انس است. هر کس چیزی از ایشان آموخته را جزو شاگردان حساب کردند؛ اما ایشان شاید به طور واقعی حدود ۵۰ شاگرد داشتند.
وی افزود: بین ما اینطور جا افتاده که امام سجاد (ع) مدام گریه کرده و دعا خوانده، در حالی که شاید بیش از سایر ائمه کار سیاسی انجام داده‌است.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) صد خانوار را در مدینه اداره می‌کردند و آن‌ها هم نمی‌دانستند که از کجا اداره می‌شوند تا بعد از شهادت امام. امام سجاد به کسانی که سرپناهی نداشتند و در سقیفۀ بنی‌ساعده می‌خوابیدند، کمک می‌کردند و هر شب در نیمه‌های شب آذوقۀ فردایشان را بالای سرشان می‌گذاشتند. به ایشان عرض شد که آیا این افراد شیعه هستند؟ فرمودند اگر شیعه بودند باید نمک خانه‌مان را با آن‌ها تقسیم می‌کردیم.
امام سجاد (ع) در چه شرایطی امامت را بر عهده داشتند؟
آیت الله جاودان گفت: کسانی که بعد از پیامبر بر مسند قدرت نشستند، خواستند خاندان پیامبر دیگر در منظر و مرعای مردم نباشند. مثلاً امیرالمؤمنین (ع) در طول ۲۵ سال، خانه‌نشین نبودند؛ بلکه بیابان‌نشین بودند! دور از چشمان مردم، زمین آباد می‌کردند.
وی ادامه داد: در عصر بنی امیه، معاویه حکومتش را با دشمنی علنی با امیرالمؤمنین آغاز کرد. اگر قبلی‌ها فقط می‌خواستند مردم اطراف خاندان پیامبر نباشند، معاویه می‌خواست اصلاً هیچ کس از بنی‌هاشم روی زمین نماند. تجلی این دشمنی‌ها در کربلا بود که بنی امیه حتی به کودک شش‌ماهه هم رحم نکردند. اگر کل بنی‌هاشم هم در کربلا بودند، همه را شهید می‌کردند. در نماز جمعه‌ها هم بخشی از خطبه‌ها سب و لعن امیرالمؤمنین بود. روزی یکی از نزدیکان معاویه به وی گفت که تو قدرت می‌خواستی و بدان رسیدی. دیگر لعن علی را بس کن. معاویه گفت که می‌خواهم بچه‌ها با لعن علی پیر شوند! بنی امیه در روستاها تبلیغ می‌کردند که آن کسی که می‌خواست شتر پیامبر را رم دهد تا پیامبر کشته شود، علی بوده‌است! پس او را لعن کنید.
وی افزود: بعد از شهادت امام حسین (ع) هم اینقدر ترس و خوف بر عالم اسلام چیره شده بود که اصلاً کسی سمت خانۀ اهل بیت نمی‌رفت! امام سجاد خودشان فرمودند که در مکه و مدینه ۲۰ نفر هم وجود ندارند که ما را دوست داشته باشند. ایشان باید این درد را دوا می‌کرد و دوا کرد. کار به جایی رسید که از مدینه کسی شهر را به قصد حج ترک نمی‌کرد تا اینکه امام سجاد از شهر خارج می‌شدند. در مکه هم پس از حج کسی شهر را ترک نمی‌کرد، مگر اینکه امام مکه را ترک می‌کردند؛ از بس که مردم از ایشان خوبی دیدند.
اهمیت کار امام زین العابدین و اهمیت عزاداری ماآیت الله جاودان گفت: امام زین العابدین ۳۵ سال گریه کرد. این چه توانایی عظیمی است! چه کسی می‌تواند برای عزیزش ۳۵ سال به طور جدی گریه کند؟ این به خاطر ساختمان وجودی ایشان است که به آخرت یقین دارد. گرچه ایشان از گریه‌هایشان هدف هم داشتند اما گریه‌ ایشان واقعا به خاطر عزاداری و سوز دل بود و کاملا خالص بود. وقتی یک اشک خالص ریخته شود اثرگذاری آن ابدی می شود. و البته می‌خواستند ارکان حکومت ظلم را بلرزانند و عالم بفهمند که امام حسین بی گناه کشته شده‌است. امام حسین کاری کرد که خوبی خوب بماند و بدی بد بماند. مردم مدینه را قتل عام کردند و فکر کردند که ثواب کردند! اگر خون امام حسین نبود این کار بد ثواب می‌ماند! الان بدی بد است. وهابیت هم اگر کاری می‌کند می‌گوید یزید این کار بد را نکرده! می‌گوید شیعیان کوفه امام را شهید کردند و الا در بدی این کار دیگر حرفی نیست! یزید را تطهیر می‌کنند چون یزید خلیفه بوده و خلافتش را از گذشتگانش گرفته و این قضیه آن‌ها را زیر سوال می برد. البته خود یزید هم بعد از خطبه‌ امام سجاد که دیگر دید وضع خراب است ناگزیر شد بگوید که من نبودم و تقصیر ابن زیاد انداخت و گفت من با حسین قوم و خویش بودم و این کار را نمی کردم!
وی در پایان گفت: به هر حال خوبی خوب ماند و بدی بد ماند به خاطر کاری که امام حسین کرد. ما هم که در مجالس اهل بیت شرکت می کنیم، دنباله روی همین راه هستیم. امام سجاد هم که گریه می‌کرد می‌خواست این قضیه زنده بماند. ما البته حلقه‌ کوچکی از این جریان هستیم.

منبع : خبرگذاری مهر

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : یک شنبه 2 ارديبهشت 1397
«لاتاری» و «به وقت شام» در مرز ۱۰ میلیارد تومان

آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در حالی اعلام شد که همچنان سهم «مصادره»، «به وقت شام» و «لاتاری» از سایر فیلم‌ها بیشتر است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در هفته‌ای که گذشت گیشه سینمای ایران برای چند فیلم همچنان گرم بود، فیلم‌هایی که توانستند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و فروش خوبی را از آن خود کنند. در این بخش سهم فیلم‌های «مصادره»، «به وقت شام» و « لاتاری» از سایرین بیشتر بود.

تینا پاکروان مسئول فروش دفتر پخش «نیکان فیلم» درباره فروش فیلم سینمایی «مصادره» گفت: فیلم سینمایی «مصادره» تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فروش کرده و در حال حاضر ۱۲۰ سالن سینما در اختیار این فیلم قرار دارد.

علی سرتیپی مدیر دفتر پخش «فیلمیران» درباره فروش فیلم سینمایی «به وقت شام» اظهار کرد: این فیلم در حال حاضر ۹۰ سالن سینما در اختیار دارد و توانسته است تاکنون به فروش ۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومانی دست یابد.

فیاض هوشیار پارسیان مسئول فروش دفتر پخش «سیمای مهر» درباره فروش فیلم سینمایی «لاتاری» اعلام کرد: فیلم سینمایی «لاتاری» در حال حاضر ۲۸ سالن سینما در تهران و ۱۲۰ سالن سینما در شهرستان‌ها در اختیار دارد و توانسته‌است ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان فروش کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از فیلم‌های سینمایی در روز‌های تعطیل، اکران مردمی می‌گذارند و این موضوع اخلاقی نیست و به ضرر فیلم‌های دیگر تمام می‌شود. فیلم سینمایی «لاتاری» تنها فیلمی است که فروش شهرستان‌های آن، با فروش تهران آن، برابری می‌کند.

سعید خانی مدیر دفتر پخش «خانه فیلم» درباره فروش فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: این فیلم سینمایی ۲۸ سالن سینما در تهران و ۷۴ سالن در شهرستان‌ها در اختیار داشته و توانسته تا کنون ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بفروشد.

حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش «رسانه فیلمسازان» درباره فروش فیلم سینمایی «خرگیوش» اظهار کرد: فیلم سینمایی «خرگیوش» تاکنون حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش کرده و در حال حاضر ۳۵ سالن سینما در اختیار دارد.

وی ادامه داد: شرایط اکران فیلم سینمایی «خرگیوش» به هیچ عنوان شرایط نیست. کمتر کاری که می‌توانستند برای ما انجام بدهند این بود که حداقل سالن مورد نیاز را در اختیارمان قرار می‌دادند. در حال حاضر بسیاری از فیلم‌هایی که در حال نمایش هستند حدود ۱۷۰ سالن سینما در اختیار دارند. 

منبع :‌خبرگذاری دانشجو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1397
پنج هزار تروریست شهر «الضمیر»، ریف دمشق را به مقصد «جرابلس» ترک می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خروج تروریستهای گروه «جیش الاسلام» -تحت الحمایه عربستان سعودی» از شهر مهم «الضمیر» همچنان ادامه دارد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تروریستها همچنین در حال تحویل سلاح سنگین و متوسط خود به ارتش سوریه هستند. این مسئله در چارچوب توافقی انجام میگیرد که عناصر جیش الاسلام با دولت سوریه منعقد کردندهچنین کسانی که تمایل دارند در الضمیر باقی بمانند، به وضعیتشان رسیدگی خواهد شد.
تعداد تروریستهایی که قرار است از الضمیر خارج شوند هزار و 500 نفر به همراه خانواده هایشان است. قرار است در مجموع پنج هزار نفر از این شهر خارج شوند.
پس از خروج این افراد، ارتش سوریه وارد الضمیر خواهد شد تا منطقه را از وجود مین پاکسازی کند.
توافق خروج تروریستها از الضمیر درست چهار روز پس از خروج آخرین گروه از عناصر جیش الاسلام از شهر «دوما» در غوطه شرقی به جرابلس صورت گرفت.
«مروان القاضی» سخنگوی آنچه «فرماندهی واحد» معارضان در قلمون شرقی نامیده میشود، سه شنبه اعلام کرد که بر اساس این توافق، قرار است پلیس نظامی سوریه برای حفظ امنیت وارد شهر شود و کسانی که قصد دارند به وضعیتشان رسیدگی شود، شش ماه برای این کار فرصت دارند.
شهر الضمیر به خاطر موقعیت جغرافیایی خود اهمیت بسیاری دارد. این شهر در موازات فرودگاه‌های جنگی الضمیر و «السین» قرار دارد و مشرف بر جاده بین المللی دمشق – بغداد است..
منطقه قلمون شرقی و شهرک‌های «یلدا، ببیلا و بیت سحم» در ریف جنوبی دمشق آخرین مقرهای تروریستها در ریف دمشق است که در اشغال تروریست‌هاست. در منطقه قلمون تروریست‌های أحمد العبدو، جیش الإسلام و أحرار الشام حضور دارند .

منبع : خبرگذاری فارس


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد